vrijdag 25 maart 2011

stofzuigen

Ik ben zelfs in mijn huis wat slordig met stofzuigen en laat het zand van de hond vaak een dagje gewoon liggen. Niet omdat ik geen tijd heb maar gewoon geen zin of ik vind het niet belangrijk. In de straat waar ik woon, wonen ook wel keurige mensen. Op zaterdag de auto wassen en vooral het tuintje keurig bijhouden. Dat vind ik allemaal niet zo erg, maar waar ik heel verdrietig van wordt is van de tuin stofzuigen.
De reden waarom ik verdrietig wordt is omdat ik allemaal kevertjes, torretjes, lieveheersbeestjes enz. in de stofzuiger zie verdwijnen. Lieve mensen het is niet de bedoeling dat een tuin netjes is, het is een vrijplaats voor dieren. Het is de bedoeling dat er van alles kruipt en vriemelt en zoemt. Ook al is het gemaakte natuur, door het zoveel mogelijk met rust te laten ontstaat er toch iets van een evenwicht als je het durft te laten gebeuren. Gewoon een beetje achterover leunen en een boek pakken en in de zon gaan zitten. Dat is voor iedereen beter!

2 opmerkingen:

  1. Een automatische stofzuiger is wel handig, maar die komt niet overal even goed. Wij hebben op het werk Centrale systemen, dat is echt ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. stofzuigen buiten?? nee, daar hebben we een bezem voor. Binnen vind ik de stofzuiger ideaal en kan ik niet zonder.

    BeantwoordenVerwijderen