donderdag 17 maart 2011

Aanpassen

Ik had al een mooie lijst met kruidenplanten klaar van alle kruiden die ik gezaaid heb. Maar de natuur kun je niet sturen. Je moet maar afwachten wat er op komt. Welke planten goed groeien en welke niet. Die lijst kan ik wissen. Ik moet gewoon opnieuw beginnen. Eerst kijken wat er opkomt en een beetje groeit en dan pas een lijst maken.Ik zou het allemaal wel wat sneller willen maar het weer werkt ook niet mee. Het is te koud en heel weinig zon. Dan zijn er ook nog de slakken die mijn kleine plantjes lekker vinden. Eerst maar eens proberen met schelpengrit voordat ik escargot ga strooien.
Mijn lievelingsgeur is gardenia. Daar heb ik etherische olie van. Dat is waarschijnlijk de gardenia tahitensis. Dat is bloem die ze op tahiti achter de oren steken. Je kunt van de bloemen ook een bijzonder maceraat maken door de bloemen in cocosolie te macereren enekele weken. Dan heb je een bijzonder voedende, huidherstellende olie ook voor het haar.
Bij de intratuin hebben ze wel een andere soort gardenia, ruikt ook heerlijk. Die ga ik kopen en macereren in olie, kijken wat dat wordt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten