maandag 21 maart 2011

muizen

De zaailingen in mijn kasje staan bloot aan vele gevaren. Eerst al slakken en nu heb ik ook muizenvraat ontdekt. Dat is nog erger dan slakken. Muizen vreten gewoon het steeltje door en laten het meestal nog liggen ook. De hele dag heb ik nagedacht hoe ik dit ga oplossen. Gaas, vitrage allemaal lastig omdat ik heel veel plantjes heb, nog wel tenminste.
Toen ontdekte ik de keizerskroon in de tuin. Dat is een plant die mijn vriend, die helemaal niets heeft met tuinieren, heel mooi vindt. Vorig jaar heb er een geplant om hem een plezier te doen. Men zegt dat muizen een hekel hebben aan de geur van de keizerskroon. Ik heb de keizerskroon opgegraven en in de kas gezet en hoop dat het waar is wat men zegt.
Bij het tuincentrum heb ik een gardenia gekocht en ga de bloemen in de amandelolie macereren.
Morgen het bos in met handschoenen en schaar, verse jonge brandnetels plukken. Voor de soep, gedroogde brandnetels voor de thee en brandnetels in een warm maceraat. Dit maceraat is een goede basis voor zalven bij jeukend eczeem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten