vrijdag 11 maart 2011

gezondheid?

Ik ben door de herboristenopleiding anders gaan kijken naar gezondheid en ziekte. Ik heb gemerkt dat wat ik ooit op de diƫtistenopleiding geleerd heb meer ziekte als uitgangspunt had. Wat ik nu leer gaat meer uit van gezondheid. In een menselijk lichaam zijn allerlei ingewikkelde systemen aan het werk om een lichaam gezond te houden. Daar zijn wel vitamines, mineralen, essentiƫle vetzuren enz. voor nodig die je via de voeding binnen moet krijgen. Als je dan gaat bekijken wat je allemaal met de
 voeding binnen zou moeten krijgen en hoe je voeding er dan uit zou moeten zien, begrijp ik niet dat er niet veel meer mensen ziek zijn.
Voor mij is dit een heel andere kijk. Je lichaam is continu hard aan het werk om gezond te blijven. Je kunt zelf meewerken door gezond te eten, geen stress, positief denken, voldoende lichaamsbeweging, niet zeuren en tobben.
Ik ben nog meer op mijn voeding gaan letten. Maar een leven zonder goede wijn dat kan niet de bedoeling zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten