maandag 27 april 2015

geluk

In een interview in het financiƫle dagblad vertelt iemand dat hij regelmatig opnoemt of opschrijft waar hij allemaal gelukkig van wordt.
Ik begin aan een lijstje, het lijstje wordt wel erg lang. Geen wonder dat ik zo'n gelukkig mens ben. Ik word van heel veel dingen gelukkig.
Gistermiddag had ik weer zo'n fantastische middag. We stonden met een kraam van de zintuigentuin bij het Groenrijk in Geldrop om vrijwilligers te werven. Niet direct vrijwilligers erbij, maar leuke gesprekken, leuke mensen, leuke kinderen. Niets bijzonders maar ik heb genoten.
Verder staat erg hoog op mijn gelukslijstje:  mijn tuin. Kleine boeketjes plukken en op tafel zetten. Even de tuin inlopen om wat wild groen te plukken en daar iets lekkers van te maken.
Even zitten in de tuin met je gezicht in de zon en kijken naar een bij of hommel. Luisteren naar babyvogels die ergens in een nestje zitten. Of met een boek in de tuin.
Sporten, in de natuur zijn, met mijn plantjes bezig zijn. Studeren, nieuwe dingen leren. Koken en eten, alleen of  met kinderen en vrienden. Ik word erg gelukkig van lekker (gezond) eten met een goed glas wijn erbij. Ja ik kan het niet ontkennen, ik kan ook erg gelukkig worden van op de bank hangen en TV kijken.
Vertellen over mijn passie hoort ook op de lijst. Afgelopen zaterdag een lezing gegeven aan het bestuur van Velt over kruiden en wilde planten eten.....waarom?
Dingen doen die je eigenlijk niet durft. De zaterdagkranten, stilte, radio 4 zondagochtend 9.00 uur.
En ook het schrijven van mijn blog.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten