vrijdag 21 maart 2014

droge huid

Ik ben nog regelmatig blij dat ik mijn kinderen heb zien opgroeien en daar een belangrijke rol in heb mogen spelen. Ze staan nu op eigen benen en kunnen wel zonder mij.
Ik hoop echter dat ik nog heel oud mag worden want ik ben heel blij met mijn leven. Tot nu toe vind ik het fantastisch om ouder te worden. Ik heb geleerd te leven vanuit mezelf, zonder me druk me te maken wat er van mij verwacht wordt.
Een klein nadeel van ouder worden is dat droge vel. Ik moet voortdurend, vooral mijn benen, smeren met olie en crèmes. Die maak en meng ik allemaal zelf.
Mijn huidolie stel ik samen uit duindoornolie, arganolie, calyphyllumolie, teunisbloemolie en spilanthol druivepitolie maceraat.
De argan, calyphyllum en spilanthol-druivepit in gelijke hoeveelheden mengen en 2 capsules teunisbloemolie en een scheutje duindoornolie toevoegen.
De volgende etherische olieën toevoegen elk ongeveer 4 druppels op 50 ml: daucus carota, helichrysum, sandelhout, nerolie en patchouli.

Duindoornolie is zowel in als uitwendig een zeer genezende olie. Het stimuleert de huidvernieuwing en verbetert elasticiteit. Beschermt zowel in- als uitwendig tegen DNA schade door de zon.
Argan- en calyphyllumolie werken voedend en verstevigen de huid.
Teunisbloem verbetert de elasticiteit. Spilanthol is de actieve stof uit het zogenaamde ABC-kruid (spilanthes oleracea). Spilanthol heeft een ontspannende werking op de samentrekkingen in de huid. De huid verstevigd, de diepte van de rimpels neemt af en de huid wordt gladder en steviger. Zeer populair in hele dure crèmes. Zelf te maken door het gedroogde kruid op olie te zetten en minimaal 6 weken te laten staan.`

De etherische olieën; daucus carota, neroli en helichrysum herstellen en regeneren de huid. Sandelhout is geschikt voor een droge huid en patchouli is gewoon heerlijk.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten