vrijdag 24 juni 2011

Why?

Wat wil je bereiken en vanuit welke visie?
Managementgoeroe Simon Sinek:"Leg minder nadruk op wat je doet, maar meer op vanuit welke visie, vanuit welke overtuiging je dat doet. Start with Why, hoe en wat komen daarna vanzelf".
Ik geloof in de kracht van de natuur, in de schoonheid en in het nut van de natuur. Ik geloof in de bedoeling van de natuur.
Ik wil zoveel mogelijk leven in en van de natuur. In de plantenwereld is bijna alles te vinden wat wij nodig hebben om gezond te blijven. Welke stoffen dat precies zijn daar is weinig over bekend. (Althans ik kan het niet vinden.) Er is onderzoek gedaan naar primaire inhoudstoffen zoals eiwitten, vitamines, mineralen en hoeveel je daarvan nodig hebt. Maar wat de zogenaamde secundaire inhoudstoffen van planten voor de mens betekenen is weinig over te vinden. Secundaire inhoudstoffen worden door de plant gemaakt en hebben in eerste instantie nut voor de plant zelf. Om zichzelf te beschermen tegen vraat, ziektes enz.Van veel planten hebben mensen in de loop der eeuwen het nut voor de mens ontdekt. Later zijn ook veel planten wetenschappelijk onderzocht. Veel medicijnen zijn nog steeds gebaseerd op oorspronkelijk de stoffen uit een plant. (Inmiddels chemisch nagemaakt denk ik).
Mijn Why? is wat doen deze secundaire inhoudstoffen voor mij, als gezond mens? Ik eet veel groenten en fruit en probeer elke dag wat blaadjes uit de natuur te plukken. Voel me er prima bij.
Is er een verband tussen het onstaan van kanker en het steeds minder eten van groenten en fruit? En het steeds meer eten van dood voedsel?
Mijn Why? is ook, hoe leef je in en met de natuur en toch ook deelnemen in onze moderne wereld.
Start with Why en het hoe en wat komen dan vanzelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten