zaterdag 11 juni 2011

passie

Ik zit veel in mijn tuin en lees(veel)en graag in de krant over bevlogen mensen. Mensen met een passie. Optimistische mensen, die besluiten hun passie te volgen. Zelf iets van hun leven te maken en gewoon blij en gelukkig te zijn met wat je hebt. Ik ga ook regelmatig op bezoek bij mensen met een (tuin)passie. Donderdag was ik in Renkum bij de ommuurde tuin.Daar heeft een jong stel een prachtige bijzondere groenten, kruiden en fruit tuin aangelegd. Heel hard werken voor (denk ik)weing geld.Op de een of andere manier word ik blij en optimistisch van mensen met een passie.
Vanmorgen las ik in de bijlage van het FD een verhaal over een man.Zijn bouwbedrijf was failliet en nu werkte hij als zzp-er en adviseerde bouwbedrijven hoe het allemaal duurzamer kan. Mooi, hij zorgt dat er iets positiefs komt uit zijn toch wel nare situatie.
Bijna het enige wat mijn onverwoestbaar opgewekte humeur ietwat tempert is boodschappen doen in het dorp.
Mijn fiets stal ik voor de geldautomaat. Waarom kiezen de mensen voor een bonnetje, als ze dat vervolgens massaal laten liggen en wegwaaien.
Ik heb het waarschijnlijk wel eerder geschreven. Ik word zo verdrietig van wat de mensen in hun boodschappenwagentje hebben liggen. Ik ben in mijn dorp nog nooit in de winkel iemand tegengekomen die een beetje hetzelfde koopt als ik. De mensen kopen alleen troep. Ze zien er ook allemaal zo ongezond uit. Dik, moe, vaal, vadsig. Op een enkele uitzondering na.
Ik zou het wel willen vertellen aan iedereen. Ga gezonder eten en je voelt je zoveel beter.Ook minder depressief, je slaapt beter.
En je gaat er beter en jonger uitzien, zeker als je ook ontdekt wat je passie is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten