zaterdag 11 juni 2011

transition-tuin

Wel eens van transition-town gehoord? Dan zoek je het maar op.
Ik heb een transition-tuin. Een tuin in omschakeling, verandering. Op den duur moet alles in de tuin eetbaar zijn.
In renkum in de ommuurde tuin heb ik Stachys affinis oftewel Crosne gekocht.
Deze plant maakt eetbare knolletjes die je in het najaar kunt opgraven. Ook nog oxalis tiuberosum oftewel Oca gekocht. Deze plant doet hetzelfde als Crosne.
Bij Vreeken heb ik nog Tropoleum tuberosum gekocht. Deze plant heeft het eetbare blad van de O.I.kers en eetbare mooie bloemetjes en ook nog eetbare knolletjes.
In de ommuurde tuin stond ook knolkervel met een eetbare knol. Verder heb ik vorig jaar de prachtige klimplant Apios tuberosum oftewel de indianenaardappel) geplant, vooral vanwege de prachtige bloemen. Maar op dat klapzand in mijn tuin doed deze het niet goed. Het zou een beetje een woekeraar zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten