donderdag 22 januari 2015

zuurstof

Met een aanstekelijk enthousiasme brengt Wim "the iceman" zijn boodschap.
Na de lezing zit de hele zaal diep adem te halen, zachtjes uitblazen en kijken of je prestatie verbetert. Na 4 sessies van 30 keer diep ademhalen kan ik bijna 2 minuten mijn adem inhouden.
Wim kan veel, misschien wel alle systemen in zijn lichaam aansturen. Dat is ook onderzocht. Want Wim wil graag dat alles wat hij zegt, wetenschappelijk onderbouwd wordt.
In de Radbouduniversiteit zijn er al bijzondere resultaten bereikt wat betreft het aansturen van je eigen immuunsysteem. Dat kan iedereen leren volgens Wim.
De medische boeken kunnen herschreven worden, zegt Wim. Het autonome zenuwstelsel bestaat niet.
Je kunt alles zelf besturen in het lichaam. Een boodschap die eindelijk aankomt, want Wim heeft het druk. Fijn dat mensen aan hun lichaam gaan denken, zolang ze nog gezond zijn. De hele zaal zat vol met overwegend jonge mensen.
De meeste ziektes ontstaan door verzuring in het lichaam. Door je weefsels te verzadigen met zuurstof worden ze alkalisch.
Bij verzuring speelt niet alleen ademhaling maar ook voeding een belangrijke rol. Ik vraag aan Wim of hij aandacht besteedt aan zijn voeding. Hij eet maar een keer per dag en vooral niet teveel.
Ik vraag me af of het dubbel werkt. Met mijn voedingspatroon probeer ik mijn lichaam zo min mogelijk te verzuren. Wordt je door ook nog ademhalingsoefeningen te doen nog alkalischer?
De boodschap van Wim is ;doe waar je je goed bij voelt en je kunt veel en veel meer dan je denkt.
Ik voel me goed bij het zoeken naar wat ik allemaal kan. Voorlopig blijf ik daar wel mee bezig.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten