woensdag 15 januari 2014

Soms uit ik mijn verontwaardiging door tegen de TV te praten. Vaak als het over ziekte, gezondheid of voeding gaat. Ik schrijf ook wel eens ingezonden brieven naar het NRC.
Afgelopen vrijdag ging ik even uit mijn dak. Voor het eerst een brief geplaatst in het NRC.
Ik reageer op een opiniestuk van Martijn Katan geplaatst op woensdag 8 januari. Martijn Katan schrijft dat er veel mis is met ons voedsel en dat we de problemen rond voeding niet bij de industrie maar bij de politiek moeten neerleggen.
Ik ben het eens met Katan dat er veel mis is met onze voeding en dat we het misschien wel allebei moeten doen. Maar ik mis een derde optie. We hoeven al die rommel niet te eten. Je kunt prima overleven zonder Mcdonalds, Pizzahut , dr Oetker of kant en klare pasta pakketten.
Iedereen kan de keuze maken het inferieure fabrieksvoedsel te laten staan, meer groenten en fruit te gaan eten en weer zelf te gaan koken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten