zaterdag 5 november 2011

vissenkom

Sofie van der Stap (meisje met 7 pruiken)gebruikt de vissenkom als metafoor voor een sociaal begrensd klimaat. In die kom waarin je geboren bent zwemt steeds dezelfde soort. In haar geval zijn dat filosofen, acteurs, modellen en kunstenaars.Geen reden om een andere kom te zoeken lijkt me.
In mijn geval was dat een nogal gelovige kom waar ik al heel vroeg uitgesprongen ben. Alleen heb ik nog geen permanente nieuwe kom gevonden. Misschien wil ik dat ook niet. Ik spring in een kom, zwem een tijdje rond en zoek weer een nieuwe kom. Ik ben alleen weleens bang dat ik op een gegeven moment te oud ben om uit de kom te springen. Ik hoop dat er dan mensen zijn die in mijn kom springen.

1 opmerking:

  1. Dan blijf je gewoon een vrije vis in het open water waar je andere vrije vissen ontmoet...
    Mooie beeldspraak van die kommen, trouwens.
    Ik lees al een tijdje met plezier je blog en heb hem in mijn rss feed gezet.
    Ben zelf een beginnende groenblogger; hartelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen