zondag 13 november 2011

Sta op

De hele actie, sta op tegen kanker, heb ik tot nu toe niet begrepen. Wat bedoelen ze, wie moet er opstaan, wanneer en waarom? Vanavond heb ik gehoord dat je echt moet opstaan tegen kanker. Er blijkt namelijk een verband te zijn tussen te weinig beweging en meer voorkomen van met name darmkanker. Natuurlijk begrijp ik wel dat er geld ingezameld moet worden met deze actie. Geld voor onderzoek, voor nieuwe therapieen en medicijnen. Dat is ook goed. Het is alleen jammer dat het zo weinig gaat over wat je zelf kunt doen.Je moet ook zelf opstaan tegen kanker door goed voor jezelf te zorgen. Lichamelijk en geestelijk. Ik weet wel dat ik er vaker over geschreven heb, maar ik krijg nu toch een beetje steun uit wetenschappelijk hoek. Op de universiteit in Delft is er onderzoek naar en begeleiding van (ex) kankerpatienten om het effect te onderzoeken van de leeftstijl op het voorkomen en genezen van kanker. Er blijken veel meer gegevens te zijn over het verband tussen leeftstijl en kanker. Deze gegevens dringen helaas niet door tot de medische wereld en dus ook niet tot het publiek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten