maandag 5 september 2011

De vrije kip

Ik ben bijna 2 weken in Ecolonie geweest. Dit is een ekologische leefgemeenschap in de Vogezen. Ze werken veel met kruiden en ik dacht door mee te werken wat te leren over kruiden. Dat liep anders, daarover later meer.
Mijn tent stond op een veldje vlakbij het kippenhok. Prachtig kippenhok, mooie grote uitloop. Alle kippen scharrelen gezellig bij elkaar door de ren. Liggen samen in een kuiltje. Rennen achter elkaar aan als er iets te eten is. Er was echter 1 kip die elke dag de ren uitvloog en heerlijk in haar eentje op de camping rondscharrelt. Volkomen op haar gemak en heel tevreden.
Er waren kinderen aan het spelen met de kippen. Zw wilden ook de vrije kip vangen en in het hok zetten. Ik heb de kinderen verteld waar ik zelf de hele tijd aan moest denken. Deze vrije kip wil graag loslopen en heel andere dingen doen dan de andere kippen. En als ze gezelschap wil van de ander kippen dan vliegt ze wel over het hek.
Dat is bij mensen ook zo. Veel mensen willen graag zijn waar andere mensen zijn en dezelfde dingen doen die andere mensen doen. Andere mensen zijn graag zo nu en dan alleen en willen dingen doen die ze zelf bedenken.
De kinderen luisterden aandachtig en knikten begrijpend. Vanaf toen lieten ze de vrije kip met rust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten