dinsdag 6 september 2011

Ecolonie

Eerst was ik verbaasd, waarom werken er hier in Ecolonie zoveel vooral jonge mensen als vrijwilliger. Het is hard werken op Ecolonie. Voor je kost en inwoning wordt van je verwacht dat je 40 uur per week werkt. Het eten is echter heel erg goed. En de camping is erg leuk. Hele ruime plaatsen en als je langer blijft kun je een kamer of blokhut krijgen. Bovendien is er een atelier waar je gratis gebruik van mag maken. Het leuke van Ecolonie is ook, dat er een enorm vertrouwen is in de mens. Alle deuren zijn altijd open en in het winkeltje mag je zelf afrekenen.
Er is een prachtige kruiden- en groenten tuin waar ik graag in wilde werken. Dat was niet de bedoeling begreep ik bij de werkindeling. De afwas moest gedaan en de wc schoongemaakt. Bonen geplukt en ingemaakt. Maar in de loop van de week merkte ik dat het me niet zoveel uitmaakte wat ik moest doen. Er waren zoveel leuke mensen. Tijdens het werk hadden we fantastische gesprekken. Na het werk werd het helemaal gezellig.
Nu ik weer thuis ben mis ik de contacten wel en begrijp ik beter de aantrekkingskracht van Ecolonie. De contacten zijn intens en het leven is niet ingewikkeld. Je doet gewoon wat er op je schema staat.
Er is altijd iemand als je gezelschap wil, wil je rust ook prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten