zaterdag 8 januari 2011

Paula van Lingens tuinjournaal over een ontdekkingsreis met kruiden.

Waarom dit journaal?
Als ik oude vrienden en bekenden die mij uit het oog verloren zijn google kan ik veel van hen vinden. Zij zijn belangrijke dingen gaan doen in het leven; verpleegkundige, professor, psychiater, eigenaar/directeur bijvoorbeeld. Zij zijn in ieder geval te vinden.
Dat wil ik ook. Ik wil vindbaar zijn. Als je Paula van Lingen googlet moet er iets komen te staan wat ik gedaan of gezegd heb.
Misschien vinden sommige mensen het nog de moeite waard om te lezen of hebben ze er iets aan. Dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
Wie ben ik?
Gek van tuinieren ben ik al sinds ik mijn eerste tuintje kreeg in 1987. Tuinboeken op mijn nachtkastje.Zwijmelen bij mijn leermeester Geoff Hamilton op de BBC, gardnersworld. Inmiddels overleden, het was alsof er een oom overleden was. Tussen de bedrijven door, baan, kleine kinderen een opleiding, zat ik met mijn handen in de modder te genieten.
Rond mijn veertigste had ik het gevoel op een kruispunt in mijn leven beland te zijn. Wat doe ik met de rest van mijn leven. Het was een gevoel dat de keuze die ik op dat moment zou maken bepalend zou zijn voor de rest van mijn leven. Vooral door enige druk van mijn lieve levenspartner heb ik “the road less traveled”genomen  “and  that has made all the difference”.(uit “the road not taken”van Robert Frost).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten