dinsdag 1 september 2020

Groene Koppen

 Ik wandel met een vriendin het naoberpad van Kleef naar Bocholt. De tweede dag overnachten we in Gendringen. We lopen het dorp binnen en mijn vriendin wijst op een kledingzaak met kleurige flodderbroeken en jurkjes. Echt iets voor jou zegt ze. Ik ga passen. Eerst een leuke bloemenbroek, staat goed. Dan zie ik een jurkje hangen. Ik trek het jurkje aan en vraag de winkelmevrouw om advies. Ze kijkt me aan en zegt leuk echt een kruidenvrouwtje. Mijn mond valt open, dat ben ik ook. Maar dat kon ze helemaal niet weten. Het jurkje moet mee. Dat ga ik aantrekken bij de televisie opnames. Nooit gedacht dat ik dat nog een keer zou zeggen. Ik kom op televisie! Ik mag meedoen met Groene Koppen. Dat is de titel van een serie uitzendingen op TV Gelderland over duurzaamheid. Het programma wordt een keer per week uitgezonden, duurt een kwartier en er zijn 16 afleveringen. Ik zit waarschijnlijk in de derde aflevering. Dinsdag 18 augustus zijn er opnames gemaakt in mijn tuin en ben ik geïnterviewd door Harm Edens. Vorig jaar tijdens de vierdaagse heb ik zo mijn best gedaan om in beeld te komen en nu staat Harm in mijn tuin en drinkt een kop kruidenthee aan de tuintafel. De opnames duren drie uur en alles verloopt in een zeer ontspannen sfeer. Nu ben ik heel benieuwd hoe ik in beeld kom en belangrijker nog of mijn boodschap overkomt. Of eigenlijk meer het plan achter mijn tuin. Hoe ik samen met de natuur tuinier. En samen met de natuur iets moois probeer te maken, met respect voor dieren en omgeving. En ik ben benieuwd of die mevrouw van de kledingwinkel in Gendringen het jurkje herkent. 



2 opmerkingen:

  1. Leuk om de tuin een keer te zien Paula. Geweldig! Een prima positieve bijdrage.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel. Het voelde ook echt als een kado om dat te mogen doen.

    BeantwoordenVerwijderen