woensdag 12 augustus 2020

herkenning

 Wat een geluk als je ontdekt waar je shiny eyes van krijgt. Afgelopen weekend zag ik ze weer. Ik was met een vriendin in Den Haag.We zitten een pizza te eten en krijgen op een gegeven moment een jong stel als buren. We komen met elkaar in gesprek omdat onze buren teveel eten besteld hebben, er blijft veel liggen. Er blijven groenten liggen en omdat ik blijkbaar smachtend zit te kijken vragen ze of ik iets wil. Dat wil ik wel. Totaal niet gedacht aan corona. Wel schoon bestek gevraagd overigens. Er volgt een heel leuk gesprek. Als de vrouw praat over haar tuintje, zie ik ze ineens. Ze krijgt shiny eyes terwijl ze praat over haar plantjes. Ik herken haar passie. Ik zie mezelf weer als 30 jarige, volledig overdonderd door mijn gevoel voor mijn tuintje. Het emotioneert me. Zo'n leuke jonge vrouw, ik hoop dat ze juiste keuzes maakt. Haar partner laat ons weten, dat haar gelukkig maken het belangrijkste is wat hij wil. Ook herkenbaar, dat zegt mijn Jan ook altijd. Maar gelukkig maken moet je helemaal zelf doen. Je kunt alleen wel het geluk hebben dat je een partner hebt, die je helpt. Die je helpt om de juiste omstandigheden te scheppen waarbinnen jij kunt shinen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten