maandag 5 augustus 2019

Resonantie

Toen ik nog in Mierlo woonde waren wij met het gezin vaak de hele zomervakantie weg. Als ik dan thuiskwam zat ik me de hele terugreis te verheugen op het weerzien met mijn tuin. Ondanks dat alles flink gegroeid was had ik vaak het idee dat de tuin, de planten me gemist hadden. Tegelijkertijd vond ik deze gedachte
een beetje vergezocht, maar als ik weer een paar dagen in de tuin bezig was geweest zag ik de planten opfleuren. Ik nam deze gedachte nooit helemaal serieus tot ik vorige week tuinbezoek kreeg van een wijze oudere vrouw. Er was contact. Ze begreep precies wat ik hier aan het doen ben en wat mijn stukje grond en mijn planten voor me betekenen. Heel bijzonder. Ik schaam me wel een beetje maar ik ga googlen. De mevrouw blijkt 16 jaar lang een heel landgoed beheert te hebben. In die tijd had ze veel contact met Hans Andeweg en met eco intention. Er zijn veel testen gedaan met de het behandelen van de natuur met resonantie. Resonantie zijn trillingen die elk levend wezen voorbrengt. Deze trillingen worden gebruikt om bijvoorbeeld natuurgebieden, maar ook zaden te behandelen, waardoor ze aantoonbaar beter kiemen. Ik leg mijn zaden altijd even in mijn handpalm en draai ze even rond. In je handpalm schijnt veel energie te zitten. Ik was en ben een "twijfelaar". Ik weet dat planten reageren op klassieke muziek, dus waarom niet op mijn aanwezigheid. Misschien ga ik wel teveel uit van mezelf. Ik geniet elke dag van mijn tuin en maak een ronde door de tuin om even alle planten te "begroeten". Om te kijken waar ik nog wat moet bijsturen of afknippen. Maar misschien genieten de planten wel net zoveel van mijn getut en bemoedigende woordjes bij mijn dagelijkse ronde.   

2 opmerkingen:

  1. Hoi Paula,
    Ik lees met veel plezier je blog. Altijd fijne inzichten en mooie observaties over je eigen ontwikkeling. Ga vooral door met de fijne berichten op deze blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor het mooie compliment. Dit stimuleert mij zeker om door te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen