donderdag 6 augustus 2015

eerder

Griet op de Beeck schrijft deze zomers columns over zaken die ze eerder had willen weten.
Als er wordt gesproken over wat je als mens allemaal nodig hebt om gezond te blijven, worden vitaminen en mineralen enz. genoemd, maar nooit licht.
Tijdens de primaire stofwisseling maakt de plant koolhydraten, eiwitten, vetten, vitaminen en mineralen. Allemaal stoffen die we nodig hebben.
Tijdens de secundaire stofwisseling maakt de plant uit glucose de beschermende stoffen die ook voor de gezondheid van mensen essentieel zijn.
Maar dat ook licht een essentiƫle stof is om als mens vitaal te blijven of te worden heb ik nog niet zo lang geleden "ontdekt".
Hoewel het voor mij een vanzelfsprekende gedachte is dat ik zonlicht eet door biologische groenten te eten, is het proces voor mij als niet natuurkundige lastig te begrijpen.
Planten transformeren via de fotosynthese zonlicht tot eetbaar en verteerbaar licht. Het zonlicht wordt opgeslagen in de plant, in de vorm van fotonen. Bij het verteren komt het licht vrij in ons lichaam.
De lichtkwaliteit van het eten bepaald mede hoe gezond het is.
Mensen die lichtrijk voedsel eten worden gevoed met vitale energie.
Voor het lichaam geldt hoe meer lichtenergie het kan opslaan uit zonlicht en voeding des te krachtiger het elektromagnetisch veld en des te meer energie er beschikbaar is voor genezingsprocessen en het behoud van een goede gezondheid.
 Er vinden elke seconde ongeveer 100.000 chemische reacties plaats in elke cel. Deze reacties worden als het ware aangezet door fotonen. Als het foton een reactie heeft gestimuleerd gaat hij terug naar het veld en is beschikbaar voor meer reacties.
Je vitaliteit wordt mede bepaald door pakketjes zonlicht!
Dat had ik wel eerder willen weten.





1 opmerking:

  1. Dat wist ik niet. Interessant weetje! Geen wonder dat ik na het eten van onze eigen moestuingroente me zo licht en vrolijk voel. Hoewel het voortraject daar ook iets mee te maken heeft natuurlijk. Dank Paula

    BeantwoordenVerwijderen