woensdag 30 juli 2014

smeren

Ik ben nog steeds fanatiek aan het trainen om eind september de Mont Ventoux op te fietsen, zonder afstappen.
Ik heb nu wat meer vertrouwen gekregen dat het gaat lukken.
De afgelopen twee weken was ik op vakantie in Italië en Oostenrijk. We hebben een aantal zware bergtochten gemaakt op de fiets en dat ging best goed.
Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is mijn knie. Na een uur, anderhalf uur klimmen begint het te knagen in mijn knie. Gelukkig heb ik mijn smeerwortel zalf meegenomen. Na het fietsen en douchen flink insmeren en de pijn is verdwenen.
Na een intensieve fietstocht vergat ik even uit te klikken en lag ik op het asfalt. Mijn voet zat nog vast en mijn enkel verdraaid en pijnlijk. Na twee dagen smeren was de pijn weg.
Dit is allemaal te danken aan de bijzondere werking van een zalfje van smeerworteltinctuur en arnicaolie.
De zalf is na deze vakantie op. Gelukkig ben ik in de bergen velden vol met Arnica tegen gekomen en heb nu weer arnicabloemen op olie gezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten