maandag 15 april 2013

verandering

Dat ging snel. Het franse huis heeft 5 maanden te koop gestaan. Ik ken huizen in Frankrijk die al 5 jaar te koop staan. We hebben het huis 15 jaar geleden gekocht. In de loop der jaren hebben we er echt ons huis van gemaakt. Een beetje een gek huis, vond de makelaar. Veel kleur, bloemetjes behang en grappige oplossingen bedacht. Er ligt een mooi stuk grond omheen, anderhalve hectare, met veel oude hoogstam fruitbomen. Vooral dat stuk grond, daar werd ik zo gelukkig van. Eeen wandeling maken over je eigen terrein. Geweldig. Mooi dat het verkocht is, maar ook pijnlijk. Het was elke vakantie weer geweldig. Ik heb nooit twee huizen willen hebben. We wilden in frankrijk gaan wonen, na ons pensioen. Het in eerst instantie heel aanlokkelijke perspectief om als pensionado te verhuizen naar Frankrijk is veranderd. Ik wil helemaal geen pensionado zijn en zeker niet in Frankrijk. Wat ik wel wil is buiten leven en een grotere tuin. Niet voor 6 weken per jaar, maar het hele jaar. Na een aantal jaren aarzelen, uiteindelijk in de herfst 2012 de knoop doorgehakt. Fijn dat een frans echtpaar het huis heeft gekocht. Ze gaan er permanent wonen. Daar ben ik blij mee. We hebben een tijdje op het huis gepast, het mooier gemaakt en nu moeten jullie het weer zelf gaan doen. En nu, voor elke deur die dichtgaat, gaat er een andere deur open. Verandering is goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten