woensdag 20 februari 2013

creatiespiraal

Op weg van wens naar werkelijkheid. Dat is de ondertitel van het boek de creatiespiraal van Marinus Knoope. Dit boek heeft mij al eerder geholpen stappen te zetten om te gaan doen wat je echt wenst te doen in en met je leven. Vanwege een lezing over het gebruik van de creatiespiraal in de tuin, ben ik het boek opnieuw gaan lezen. Dit keer heeft het boek me weer over de streep getrokken om stappen te zetten die mijn wens gaan laten uitkomen. In het boek stimuleert Marinus je ook om te luisteren naar je innerlijk en niet denken dat iets niet kan.Openstaan voor de dingen en mensen die op bepaalde momenten op je afkomen. Luisteren naar je intuitie. Ik voel me al mijn halve leven een boerin zonder boerderij. De belangrijkste stap die ik moest zetten om mijn wens werkelijkheid te laten worden, is mijn huis te koop zetten. Dat heb ik deze week gedaan. Dat was een moeilijke stap, die me een aantal jaren gekost heeft. Ik heb een heerlijk huis. Met veel ramen en licht en een schitterend uitzicht. De slaapkamer ligt op het zuidoosten en de gordijnen hoeven nooit dicht. s'Morgens wakker worden van het zonnetje op je gezicht. Of s'nachts in bed liggen terwijl de maan op je bed schijnt. En het is hier heel stil.Ik voel me een bevoorrecht mens dat ik al 17 jaar hier heb mogen wonen. Maar de best ruime tuin is voor mij te klein. Ik wil geen tuin, ik wil een erf en een boomgaard en een moestuin. Ik heb ook gevoeld waar mijn nieuwe woonplek moet zijn. Elke keer als ik vauit de trein over de maas en waal kom en een blik werp op ons prachtige rivierenlandschap, overspoelt mij een geluksgevoel. De zoektocht gaat daar beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten