dinsdag 5 april 2011

tuinjournaal?

De paar laatste blogs gingen niet over mijn tuin. Dat sluipt er in omdat ik toch nog meer ben dan mijn tuin. Het moet echter geen dagboek worden.
Nu weer terug naar de tuin. In mijn tuin is het heel druk. Moeder konijn eet samen met 2 kinderen mijn sieruien op. Onderweg knabbelen ze wat aan de floxen. Als het te gek wordt zet ik er tijdelijk een stukje gaas omheen. Een aantal spreeuwen zijn druk bezig lange grassen aan het zoeken. De korte grassen duwen ze aan de kant en met de lange grassen vliegen ze weg. In de heg is een merel een nest aan het maken. De winterkoning schiet ook voorbij laag over de grond, zodat je denkt zag ik nou iets vliegen. Vaak bouwt hij een nestje onder het afdakje. Hij bouwt er een aantal en het vrouwtje mag kiezen. Het afdakje is blijkbaar een fantastische plek. Dus kunnen we daar een aantal weken niet zitten, dat is minder.
Met de zaailingen in mijn kasje gaat het heel goed. De nachten zijn lekker warm en dan kunnen ze goed groeien. Als de nachten koud zijn lopen ze vertraging op.
Het kasje is vol, dus een aantal planten zijn al verhuisd naar buiten. Hopen dat er geen nachtvorst meer komt, dan moet alles weer naar binnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten