dinsdag 12 april 2011

sla


Voordat ik mensen ga vertellen wat allemaal eetbaar is in je tuin en in de natuur in de omgeving, moet ik het eerst zelf uitproberen. Dus vandaag een grote bak sla gemaakt van: paardebloem (bloem en blad), winterpostelein, daslook, look-zonder-look, paar blaadjes bergamot, knoflookbieslook, vogelmuur en veldkers.
De paardebloembladjes maken het wat bitter, maar met honing door de vinaigrette is het erg lekker.
Verder proef ik tijdens het wandelen met de hond, jonge beukeblaadjes, madeliefjes, jonge lindeblaadjes, pinksterbloemen en duizendblad.
In mijn achtertuin moet ik nog veel planten uitgraven en vervangen door eetbare exemplaren. Ben nog aan het nadenken over een indeling. Dat komt goed uit want het is in mijn rug geschoten.
Eerst een paar dagen naar Brussel! Op bezoek bij mijn dochter en bij de koninklijke serres.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten