zaterdag 16 april 2011

stadstuin

Die koninklijke tuinen in Brussel heb ik niet gezien. Wel de tuinen van de universiteit van Brussel. Een fantastisch park, kruidentuin, wilde plantentuin, experimentele tuinen. Lekker beetje in de buitenwijk en niemand te zien. Helemaal tot rust gekomen. Wat een gekkenhuis zo'n stad en een lawaai.Na 2 dagen ben ik wel klaar met het lawaai en verlang ik wel weer naar mijn stille dorpstuin. Ik vind het moelijk te begrijpen dat mensen leven in de stad, je moet rechtomhoog kijken om te zien wat voor weer het is. Dan die metro, hardstikke handig maar wat een lawaai, stof, stank en al die mensen die bijna tegen elkaar aan staan zogenaamd zonder elkaar te zien. Ik fiets naar huis van het station tussen de weilanden door en prijs mij gelukkig. Ook wel wetende dat de meeste stadsmensen niet met mij willen ruilen. Mooi toch, kies vooral wat bij je past.
Vandaag weer de hele dag in de tuin en in de kas aan het werk.Heel veel majoraan uitgegraven en weggegooid. Drakekop geplant en Nepeta cataria.
Beiden goed om te drogen voor de thee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten