zondag 9 juli 2023

Mijn boek

In de boekwinkel kijk ik altijd bij de afdeling natuur Er wordt tegenwoordig veel geschreven over natuur, bomen, insecten in en om het huis. Gelukkig maar. Dat betekent dat veel mensen zich bezighouden met wat ons omringt en verwonderd. Bij sommige titels gaat het kriebelen, Ik voel een bepaalde onrust. Ik wil eigenlijk snel naar huis om te gaan schrijven. Bijvoorbeeld bij boeken met titels als: : "Een jaar in de tuin van Sonja".  Best een leuke titel voor een boek. Ik heb het gevoel dat hoe langer ik wacht met mijn boek, des te meer er al geschreven is. Wat betekent dat voor mijn boek?  Misschien is het wel overbodig tegen de tijd dat het eindelijk een keer af. Maar ik wil heel graag een boek schrijven, ik heb zoveel te vertellen.

Ik heb veel te vertellen over mijn tuin, die nu op haar mooist is met o.a. volop duizendblad, wilde peen, sint-janskruid, moerasspirea, dropplant, wild kattenkruid, bloeiend peperkruid en allerlei fruitsoorten. De tuin die mij telkens weer verrast. De tuin die mij heeft leren kijken en luisteren en zelf voor oplossingen zorgt. De tuin die mij gezond en fit houdt door de kruiden die ik dagelijks gebruik. De tuin waar ik dagelijks kruiden pluk om te drogen voor kruidenthee. De tuin waar ik zielsgelukkig van wordt. Mijn tuin die mij zoveel werk bezorgd dat ik geen tijd heb om te schrijven.  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten