maandag 12 juni 2017

voorbeeld

Vergadering bij mij thuis van Velt Nijmegen en omstreken met Wil van Velt Nederland.
Na de vergadering lopen we een rondje door de tuin. Duidelijk te zien is dat de buurman naast mij de randen van zijn tuin heeft bespoten met round-up.
Wil vraagt of ik de buurman daar op aangesproken heb. Nee, dat heb ik niet. Ik heb een enorme hekel aan mensen zeggen wat ze wel of niet moeten doen. Ook in mijn lezingen en cursussen doe ik dat niet. Ik vertel wat ik doe en waarom en wat voor voordelen dat voor mij oplevert. Wat mensen er mee doen is aan hen. Ik geloof in goede voorbeelden.
Toen ik in Randwijk kwam wonen zei mijn buurman aan de overkant, spuiten daar kom je niet onderuit, daar ontkom je niet aan. Inmiddels komt hij zich verontschuldigen en mij waarschuwen als hij gaat spuiten en geeft hij aan dat hij het liever niet wil. Daar ben ik al heel blij mee.
De mensen in mijn nieuwe woonomgeving zijn erg nieuwsgierig naar wat ik allemaal doe in mijn tuin. Ik krijg veel positieve reacties. Mensen in de straat komen zalfjes halen en ik krijg veel aanvragen voor lezingen.
Ik ben geen wereldverbeteraar, wil ik ook niet zijn, maar ik vind het wel leuk als mensen geraakt worden door wat ik doe en misschien gaan nadenken over hoe het anders kan. Ieder op zijn en haar eigen manier.

1 opmerking:

  1. Mooi gesproken, ik zeg ook wat ik doe en vraag niet aan andere mensen om zo te leven. Soms pikken ze iets op of vragen ze mij hoe wij het doen. daar ben ik al tevreden mee.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen