maandag 26 september 2016

waarom?

Ik ben de derde curususavond over "de helende natuur"aan het voorbereiden, ik zoek naar een verhaal om mee te beginnen en kom in een schriftje een klein briefje tegen.
"Er zijn twee belangrijke gebeurtenissen in je leven. De dag waarop je wordt geboren en de dag waarop je ontdekt waarom." Mark Twain
Sommige uitspraken raken me direct in mijn hart. Ik zie een beeld, ik op de eerste dag in de eerste klas van de hoveniersopleiding. Ik was 42 jaar. De lach ging niet meer van mijn gezicht. Daarna ging de ontwikkeling door en kom ik steeds dichter bij het waarom? Er hoeft geen waarom te zijn, je kunt ook gewoon een fijn leven hebben. Maar sinds ik me bezig hou met kruiden, wilde planten en gezondheid voelt het voor mij als een reden van bestaan. Maar misschien is dat wel hetzelfde als een grote passie, als iets doen waar je ogen van gaan glimmen.
Al de andere eerste dagen op scholen ben ik net zo hoopvol en lachend begonnen. Nu gaat het beginnen, dacht ik elke keer. Maar er begon helemaal niets, het was saai, vaak gewelddadig (ik ben nog regelmatig geslagen op school en had vaak straf) en totaal niet inspirerend.
Het heeft lang geduurd voor ik op "de goede weg"was. Mijn goede weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten