zaterdag 23 juli 2016

De langste rij

Als je moet wachten ben je in tussentijd. Je maakt iets mee wat je anders niet meemaakt. Ik vind het niet erg om te wachten voor de pont. De kleine pontjes komen vaak terug als je er aan komt fietsen,heel lief,  maar voor mij hoeft het niet. Ik ben volkomen gelukkig als ik sta te wachten. Je ziet dingen die je anders niet ziet. Je maakt dingen mee en praat met mensen die die je anders niet zou spreken.
In Frankrijk viel het me altijd op dat mensen in de supermarkt nooit specifiek kiezen voor de kortste rij. Ze gaan gewoon ergens staan. Het leek soms wel alsof ze juist de langste rij opzochten. De wachttijd brengen ze gezellig keuvelend door. Ze zijn er even uit en gebruiken de wachttijd om bij te praten. Toen snapte ik dat niet. Nu denk ik dat het misschien wel het geheim is van het franse "Joie de vivre". Als je iets doet, neem er dan de tijd voor en doe het met aandacht.

14-1-2020
Inmiddels bestaan er in Nederland "kletskassa's". Mooi initiatief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten