woensdag 20 juli 2016

meevoeren

Als je je laat meevoeren in het leven en vaste gewoontes loslaat voelt het iedere dag als vakantie. Het ene fietstochtje wordt een avontuur door een onstuimige overtocht met een pontje met twee onverstoorbare stuurmannen. Het andere fietstochtje eindigt met thee bij een vroegere zeer dierbare buurvrouw. Het "seniorenuitstapje" met inwoners uit mijn nieuwe woonplaats levert een super gezellige straatbarbecue op. Door een wildpluk wandeling kom ik op een verjaardag een zeer goede vriendin van vroeger tegen.
Van mijn partner leer ik zonder aanwijsbaar doel op pad te gaan en steeds ter plaatse te bedenken waar ik heen wil. Als je je mee laat voeren door het onbewuste lijkt alles in je leven een open einde te krijgen. Ook bij het aanleggen van mijn nieuwe tuin laat ik me meevoeren. Steeds weer opnieuw kijken en aanleggen wat op dat moment het beste past.
Ook de aannames over hoe je in elkaar zit kloppen niet. Je kunt gewoon elke dag besluiten dat je het anders gaat doen. Dat je wel van onverwachte dingen houd. Dat je dol bent op onverwacht bezoek. Zelfs dat je een uitstapje met een gezelschap met een bus helemaal geweldig vindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten