maandag 20 juni 2016

welke bloem ben jij?

Gisteren, zondag 19 juni was ik op de tempelhof in Winssen. De tempelhof is het huis en de tuin van Huub en Adelheid Kortekaas. Huub en Adelheid doen een oproep aan de wereld om het leven weer schoonheid en betekenis te geven. In mei 2015 zijn ze begonnen met de uitzaai van 99.999 MensBloemen in 11 talen als wake-up call om ons wereldwijd te verbinden en elkaar te inspireren tot een meer duurzame, vreedzame multiculturele samen-leving. Het kunstproject "Welke bloem ben jij" is een bijdrage aan het veranderend bewustzijn. De mens een bloem is een poëtische metafoor en een uitnodiging om samen tot bloei te komen en Het Leven te vieren als Kunstwerk. Deze oproep is aan mij zeker besteedt.
Het idee van de mens als bloem spreekt me aan. Een zaadje heeft de genen in zich om bijvoorbeeld een mooie oranje goudsbloem te worden. Het zaadje van de goudsbloem wordt geen korenbloem. Sinds ik mag doen waar ik gelukkig van wordt, ben ik tot bloei gekomen. En als je tot bloei komt, ga je het leven vieren.
Het hele weekend op de tempelhof stond in het teken van female energy. Lezingen, tai chi, dansen, heerlijke dag gehad. Ik hou van zulke bijeenkomsten, met veel positieve blije mensen. ik weet ook wel dat het een klein groepje mensen is. Maar ieder mens vertrekt van de tempelhof de wereld in met haar eigen verhaal en kan weer andere mensen inspireren keuzes te maken.
Er was een vrouw die vertelde over een restaurant opgezet om ex-gedetineerde vrouwen een kans te geven op werk en een leven. Mooi verhaal en fantastisch resultaat.
Ze vertelt dat het haar manier is om de wereld een stukje mooier te maken.
Het is heel goed om de wereld een stukje mooier te willen maken, maar het is ook belangrijk om te doen waar jij gelukkig van wordt, zodat je tot bloei kan komen.
Samen wordt het een prachtig boeket.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten