zondag 23 september 2012

synchroniciteit

Jung merkte op dat een innerlijke gedachte een opvallende overeenkomst kan vertonen met een uiterlijke gebeurtenis. Zonder dat er sprake is van enig causaal verband. Hij noemde dit verschijnsel synchroniciteit. Tijdens mijn bezoek aan de Floriade raak ik onder de indruk van de Feelgoodgarden. In de tuin worden allerlei elementen verwerkt die mijn fantasie prikkelen maar die ik niet begrijp. Een flowform, een waterelement waarin het water een lemniscaat maakt alvorens door te stromen.Dit zou een sterke energieuitstraling geven waar mensen zich prettig bij voelen. De constructie van de pergola volgt de getallenreeks van Fibonacci. Dit staat voor opbouwende of afnemende energie. Verder veel aandacht voor bijzondere bomen, zoals de Ginkgo, de Metasequoia en wilgen. Het doel van deze tuin is, de bezoekers te laten voelen dat dit een goede plek is. Ik ben om, ik voel wat deze tuin met me doet. Ik kom tot rust. Ik blijf nadenken over dit fenomeen.Het laat me niet meer los. Ga thuis op zoek naar informatie over energetische tuinen. Dan komt mn vriendin op bezoek en brengt een boek mee over energetische kruidengeneeskunde. Ik ben stom verbaasd. Ik heb dit nooit met haar besproken en niets verteld over de Floriade. Ik hoef steeds minder te begrijpen en nog meer leren voelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten