maandag 10 september 2012

De zwarte zwaan

Obese zitten kijken. Ik wil het graag begrijpen. Waarom laten mensen het zover komen? Ik moest ook denken aan een verhaal uit het boek;`De warte zwaan`van Nassim Nicholas Taleb. Als er iemand geweest zou zijn die ervoor gezorgd had dat de deuren tussen cockpit en vliegtuig ondoordringbaar zijn, dan was er geen aanslag op de Twin Towers geweest. Zou deze man geƫerd worden. Nee, natuurlijk niet. Niemand had ooit kunnen bedenken dat iemand het in zijn hoofd zou halen om een aanslag te plegen op de Twin Towers. Wie wel (terecht) als helden behandeld worden,zijn de brandweermannen die met gevaar voor eigen leven mensen proberen te redden. Misschien een vreemde vergelijking, maar ik ga het toch doen. Natuurlijk is het knap wat deze mensen in obese bereikt hebben. Maar is het niet veel knapper om op gewicht te blijven?
Ik ben op gewicht, maar dat gaat niet vanzelf. Ik snoep nooit, neem nooit toetjes, nooit taart (ook niet op verjaardagen)en zorg ervoor elke dag een uur te bewegen. Ik ken veel vrouwen die er nog veel meer voor moeten doen om niet dik te worden. Daar heb ik veel meer bewondering voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten