donderdag 13 september 2012

tom-tom

De helende natuur is de titel van mijn eindwerk, dat ik vandaag ga inleveren. Het was heel veel werk maar ik heb genoten van de zoektocht. De zoektocht die veel antwoorden heeft opgeleverd, maar gelukkig nog meer nieuwe vragen. De zoektocht naar de kracht van de natuur die ruim 10 jaar geleden begon, toen ik lange wandelingen begon te maken met mijn hond. De natuur raakte mij diep. Het leek of ik de natuur voor het eerst zag en voelde en het was goed. Ik hoor in de natuur. Het schrijven van mijn eindwerk, over de helende kracht van de natuur(geestelijk en lichamelijk) voelt als een logisch vervolg. Het eindwerk kon nergens anders over gaan. Welke stoffen maken planten en waarom? Wat kunnen deze stoffen voor ons betekenen? (in latere blogs meer hierover) Mijn hond is mijn tom-tom geweest. Ze wordt in februari al 12 jaar en kan geen lange wandelingen meer maken. Ze kan me niet meer vergezellen en "bewaken"tijdens mijn zoektochten naar plante/kruiden. Ik ga nu alleen, ik weet de weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten