dinsdag 6 maart 2012

streektaal

Ik wil een verbod op streektaal, nou ja vooruit alleen binnenshuis dan. Ik zit in Maastricht op school en daar is het de gewoonte tegen mij Nederlands te spreken maar onder elkaar Limburgs. Als je in Brabant(waar ik woon)Nederlands praat en niet altijd Brabants verstaat ben je arrogant heb ik laatst gehoord. Dat verklaart veel. Als ik verhuis naar Frankrijk ga ik Frans leren. Bestaan er ook conversatiecursussen om limburgs te leren? Nee ik denk het niet, dat is niet de bedoeling. Limburg is voor de limburgers. Ik zou graag in het prachtige Limburg willen wonen, maar dat is vragen om problemen. Zeker als aanpassen niet een van je talenten is. Lees ik net in het NRC dat de provincie Limburg 5 miljoen gaat uitrekken voor de volkscultuur. Volkscultuur zijn de harmonie, schuttersgildes en zangkoren. Geen wonder dat er niemand wil wonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten