dinsdag 6 maart 2012

Lente eten

Ik voel en ruik de lente in de lucht. Gelukkig ben ik niet genezen van mijn tuinvirus. In de winter ben ik daar wel eens bang voor, dat het weg is. Maar de zon komt al hoger, ik word eerder wakker. Ben ook weer begonnen met kruiden zaaien. Heerlijk veel koriander, veelzijdig driekleurig viooltje, heerlijk voor thee drakekop en vietnamese munt, prachtige en geneeskrachtige malva's en natuurlijk veel onmisbare goudsbloem. Als ik met de hond wandel neem ik een plastic zakje mee en als ik een schoon plekje gevonden heb ga ik lente kruiden zoeken. Schapezuring, jonge paardebloem, brandneteltopjes, madeliefjes, piepkleine duizendblad-blaadjes en als ik geluk heb veldkers. Wassen, heel fijn snijden, lepel goede mayonaise, lepel Griekse yoghurt, beetje zout en een geprakt eitje. Dat doe ik op mijn brood en versier het met een viooltje. Privé Lente feestje.

1 opmerking: