dinsdag 6 maart 2012

anders

Ik had vandaag een bijzondere ontmoeting. Een mevrouw die bij mij in de buurt woont en zonder daar een waardeoordeel aan te verbinden anders is, begon tegen me te praten. Ze had bloesem takken gekregen en vertelde van wie en waarom. Ze vertelde hoe bijzonder takken zijn, de kleur en de vorm. En ook hoe mooi alle seizoenen zijn. Helemaal eens als je het wil zien is de natuur zo bijzonder. Door open te staan voor mensen die anders zijn, kom je uit je comfort zone. Dit blijkt erg goed te zijn voor je creativiteit en een open blik, lees ik net in de VPRO gids. Dit mis ik soms wel, mensen die open staan voor mij.Want als je openstaat,
al uit je comfort zone bent gekomen, blij bent en positief en nederlands spreekt in brabant en limburg ben je echt een beetje anders. Na het gesprekje loop ik door, ik besef dat ik een beetje met mezelf aan het praten was en dat beviel prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten