zondag 2 oktober 2011

Zoals ik al eens eerder geschreven heb, waren of zijn de aboriginals tegen een geschreven taal omdat dat slecht voor het geheugen zou zijn. Als iets geschreven is hoef je het niet meer te onthouden.
Daar zit wat in. Nieuwe uitvindingen kunnen sowieso gevolgen hebben waar je in eerste instantie niet bij stil staat.
Zo heb ik een antipatie tegen de tom-tom. Tot nu toe heb ik er ook geen. Niet dat ik nou altijd en overal zo geweldig de weg kan vinden(zoals mijn partner, die is beter dan de tom-tom). Maar ik ben bang dat als ik zo'n ding aanschaf dat mijn beetje richtingsgevoel helemaal verdwijnt.
Dat schijnt ook echt te gebeuren. Ik ken mensen die zetten de tom-tom aan zo gauw ze de oprit afrijden.
Behalve dat richtingsgevoel is er nog een bijkomend minder leuk verschijnsel van de tom-tom. Er stopt nooit meer iemand om de weg te vragen. Best jammer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten