zaterdag 1 oktober 2011

Centella asiatica

Ik hoorde vanavond bij in Holland staat een huis dat het duurste potje anti-rimpelcreme 2100,- euro kost.
Zoveel kost mijn favorite potje creme niet. De creme heb ik gemaakt van onder andere een infuus van Centella. Centella of Gotu kola kun je bestellen bij een smart shop. Het schijnt enigszins geestverruimend te zijn. Ik heb er thee van gezet, niets gemerkt. Ik heb het besteld vanwege de bijzondere eigenschappen van Centella voor de huid.
Het versterkt de huid, verhoogt de veerkracht en bevordert de vorming van nieuw bindweefsel. Het is bovendien bijzonder wondhelend.
Op advies van de docent heb ik nu een tinctuur van Centella gemaakt. Dat is het kruid(20 g op 2 dl)

op 35% alcohol zetten en minimaal 3 weken laten staan. Regelmatig schudden.
Dat ga ik nu uitproberen; creme maken van de Centella-tinctuur.

2 opmerkingen:

  1. Zal dat niet gaan irriteren met alcohol? Persoonlijk zou ik als basis voor een crème kiezen voor een oliemaceraat met een paar druppels tinctuur erdoor. Ben dus wel erg benieuwd hoe dat gaat worden en bevallen. Heb een toegevoegd aan mijn bloglijst. Nog een fijne zondag.
    groet Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben benieuwd hoe het bevallen is groetjes ida

    BeantwoordenVerwijderen