donderdag 24 februari 2011

Zaailingen

Helaas is het nog steeds te koud voor mijn zaalingetjes. Ik heb al muntplantjes verspeend. Agastacha mexicana staat ook al in kleine potjes. Het is een gesleep; overdag in de kas, savonds weer naar binnen.

Ook aloë vera heb ik gestekt. Ik heb nu ongeveer 8 stuks. Aloë vera is een bijzondere plant. Ik ben voor het eerst in aanraking gekomen met aloë vera gel in Amerika. Dat is nu 20 jaar geleden. Ik was met een vriendin in Daytona Beach, gelachen om de amerikanen die met de auto het strand op rijden en er dan naast gaan liggen. Wij ook liggen op het strand en heel erg verbrand. Aloë vera gel hielp erg goed.Dat had ik in Nederland nog niet gezien. Bij zonnebrand, buitenste bladeren van de plant snijden. Het blad opensnijden en de gel eruit schrapen op de huid wrijven. Helpt ook bij insectenbeten of zomaar jeuk. Dat Aloë vera een plant is met bijzondere eigenschappen, vooral voor de huid, was in het oude Egypte al bekend. Cleopatra zou haar schoonheid onder meer aan deze plant te danken hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten