woensdag 7 april 2021

samenleving in gevaar

Vanmorgen op radio 1 een programma over de gedeeltelijke openstelling van bepaalde evenementen en parken onder de voorwaarde van testen en/of ingeënt zijn. De spraakmaker van die ochtend vindt het zeer terecht dat je geen toegang krijgt als je niet ingeënt of niet getest bent, want als je bewust de samenleving in gevaar brengt dan moet de toegang geweigerd worden. Hoe mooi zou de Nederland en de wereld eruit zien als we mensen en/of bedrijven die willens en wetens de samenleving in gevaar brengen het wat moeilijker hadden gemaakt. We zouden bijvoorbeeld nu niet veel onnodige Parkinson patiënten gehad. Het vermoeden dat we een grotere kans hebben om Parkinson te krijgen door landbouwgif bestaat al zeker 10 jaar. In Frankrijk is Parkinson erkend als beroepsziekte bij landbouwers. Ook een groot gevaar voor onze samenleving is het massale overgewicht en de daarbij behorende kwalen. Ik trap er niet in maar supermarkten doen nog steeds hun best om de mensen de ongezondste rommel te verkopen. Ook de overheid is schuldig, tijdens deze hele coronacrisis, bij uitstek een kans om mensen te motiveren, niets over leefstijl.  De farmaceutische industrie heeft ook veel onnodige doden op haar geweten. Willens en wetens jaren doorgaan met medicijnen waar mensen aan overlijden. Tot ze door de rechter gestopt worden. 

Ik kan nog wel even doorgaan, maar dat doe ik niet. Ik heb het te druk met mijn leefstijl. Ik moet zorgen voor biologische groenten uit eigen tuin, onkruid plukken in de tuin voor mijn smoothie en ik moet naar de tandarts. Dat is 18 km een uurtje fietsen dus.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten