woensdag 17 maart 2021

Droom

In mijn droom vannacht begin ik samen met Marilene (docent van de herboristenopleiding) een nieuw voorlichtingsmodel om Nederland gezonder te krijgen. We willen het groots aanpakken. Het moet maar eens afgelopen zijn met het voedingscentrum, het wordt tijd voor het ware verhaal. Niet de vitamines en mineralen zijn belangrijk maar de secundaire inhoudsstoffen, die vooral in biologische groenten, fruit en kruiden voorkomen. Ook droom ik dat er viel kritiek op mijn plan zal komen omdat er te weinig wetenschappelijk onderzoek gedaan is naar secundaire inhoudsstoffen. 


Ik word strijdbaar wakker, maar weet ook dat ik gaan energie ga stoppen in dit zeer goede plan. Ik ga vandaag weer lekker aan de slag in de tuin en met mijn zaailingen.  

2 opmerkingen:

  1. Hoi Paula, Ik wist ook niets van die secundaire inhoudsstoffen en ben n.a.v je blog maar eens gaan zoeken op het www. Kijk meteen weer met andere ogen naar mijn eetbare wilde planten in de tuin. Dank. Met groetenTon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Ton, het is fascinerend wat een plant allemaal kan maken. Daar kan ik ook mijn hele leven op studeren. Gelukkig

    BeantwoordenVerwijderen