maandag 28 januari 2019

tijdperk van licht

Eenmaal per 3 maanden wordt ik behandeld door een meridiaantherapeut. Met een koperen staafje beweegt hij langs alle meridianen. Daar ben  ik mee begonnen nadat ik een lezing had bijgewoond over meridiaantherapie. In China schijnt het niets bijzonders te zijn om regelmatig een meridiaantherapie te ondergaan. als een soort onderhoudsbeurt. Ik had niet echt klachten, dacht ik en was nieuwsgierig. Tot mijn grote verbazing veranderden mijn migraineklachten, die onstaan zijn na een val en hersenschudding twee jaar geleden. Ik heb het minder vaak en als ik het krijg zijn de klachten veel minder ernstig en vaak na vier uur weer over. Ik had geen verband gelegd met de meridiaantherapie. maar toen het ter sprake kwam, vertelde de therapeut dat, dat de normale procedure was. Uiteindelijk verdwijnen alle klachten. Maar wat gebeurt er in mijn lichaam? Het moet meer zijn dan alleen een reinigende werking.Ik kom er niet uit. Ik heb er baat bij, dus ik blijf gaan.
Ik lees een aantal artikelen over biofotonen. Alles wat leeft straalt licht uit, planten, mensen, levensmiddelen. Licht van een bijzondere kwaliteit, anders dan lamplicht. Gezonde levende systemen laten nauwelijks licht los. Ze dempen de lichtafgifte naar buiten toe. 
In 1998 leek het een kwestie van tijd voor de nieuwe inzichten rond de lichtende mens en de  lichtuitstraling van groenten, fruit, eieren, granen enz,  voor een omslag in ons denken zouden zorgen.
De plaats van samenkomst was een voormalige raketbasis vlakbij Düsseldorf. De laatste spreker op het congres was Reto Domeniconi, oud Nestlé topman, die in die tijd een miljoenenbudget kreeg om in eigen land (Zwitserland)  onderzoek te doen naar nieuwe inzichten op het gebied van voedselkwaliteit en alternatieve geneeskunde. Domeniconi was en is ervan overtuigd dat de kwaliteit van onze voeding  uitzonderlijk belangrijk is. Een van de fundametele richtlijnen binnen de voedingsindustrie was en is dat de ingrediënten niet giftig mogen zijn. Alles moet aan stringente eisen voldoen op het gebied van hygiëne. In deze beperkte definitie van voedingskwaliteit lag voor hem een persoonlijke beweegreden om binnen Nestlé ruimte te vragen voor onderzoek naar de kwaliteit van voedsel. Het doel was het vinden van nieuwe inzichten in de geheimen van biologisch leven. In hoogtijdagen kon hij rekenen op de inzet van twintig onderzoekers op allerlei vakgebieden: medici, geologen, fysici, chemici.
Op dat congres gaf hij een verslag van zijn jarenlange zoektocht naar nieuwe inzichten op het gebied van voeding en geneeswijzen om uit te komen bij de grootste parel: alle levende organismen stralen licht uit. De lichtdeeltjes worden (bio)fotonen genoemd. Dat is gebleken uit onderzoek van Fritz Popp een Duitse bio-fysicus. Bijzonder is dat aan de uitstraling van licht ook te zien is of we gezond of ziek, gestresst of ontspannen zijn.
In 1976 is de eerste fotonenteller gebouwd. Levende cellen stralen licht uit, alles wat leeft straalt licht uit. Er is inmiddels ervaring opgedaan met een honderdtal voedings- en genotmiddelen. Het fotonenonderzoek geeft antwoord op vele vragen betreffende de kwaliteit van voedsel. Kiemkracht, gezondheid en eventuele verontreinigingen kunnen herkend worden door de lichtintensiteit te meten.
De uitkomsten van de fotonenonderzoekingen die de laatste 15 jaar zijn gedaan zijn vooral een reden om biologische voeding te gebruiken. Gemiddeld genomen komen biologisch geteelde producten beter uit de testen, ze hebben een hogere licht kwaliteit. Bestrijdingsmiddelen en gebruik van kunstmest zorgen ook voor lagere lichtkwaliteit.
Als de lichtmetingen ooit gangbaar worden heb je als consument extra informatie over de kwaliteit van een product. Je zou bij de supermarkt groenten kunnen kopen in bijvoorbeeld drie kwaliteiten, naar de kwaliteit van het licht. Want de lichtintensiteit zegt alles over de manier waarop een product gegroeid, behandeld en vervoerd is.
En of dat belangrijk is voor je gezondheid dat zal nog wel niet bewezen zijn, als dat al ooit bewezen wordt, maar ik ben overtuigd. Het klinkt voor mij zo logisch dat het gezond is en een toevoeging aan je vitaliteit als je vitale voeding met een hoge lichtkwaliteit eet. Veel van wat ik lees over biofotonen is moeilijk te begrijpen. Maar dat een lichaam meer is dan botten, organen, vaten, zenuwen en cellen en DNA snap ik wel. Een lichaam is ongrijpbaar en gevoelig voor invloeden van binnen en buiten het organisme.
 Dit brengt mij wel dichterbij begrip voor wat mijn meridiaantherapeut doet. En hoe het kan dat hij me van mijn migraine afhelpt door mijn meridianen te behandelen. Ik realiseer me nu dat dat wel eens met licht in ons lichaam te maken kan hebben. Met de meridiaantherapie herstelt hij de ordening in het lichaam? Meridianen geleiden energie en de lichtenergie is te meten op plaatsen waar de meridianen aan de oppervlakte komen.
In de toekomst zal de lichttaal een belangrijke aanvulling geven op de huidige scan's en foto's. Juist omdat de metingen aan de lichtmens ons inzicht geven in wat vooraf gaat aan de ziekte. Zover zijn we eigenlijk al volgens de deskundigen.
Toch is er twintig jaar later, ondanks de hoog gespannen verwachtingen, nog niet veel veranderd. Er word nog steeds beweerd dat gangbare voeding net zo gezond is als biologische, dat er geen aantoonbaar verschil is. Ik hoop dat het ooit gebruikelijk wordt om voedsel te onderzoeken op biofotonen dan is dat fabeltje verleden tijd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten