donderdag 2 februari 2017

gezondheid


Gezondheid is hard werken.
Als je mensen vraagt wat het belangrijkste in hun leven is, zeggen veel mensen mijn gezondheid. Je zou verwachten dat je er dan ook veel voor wil doen om gezond te worden of te blijven.
Dat valt vaak wel tegen. Laatst zat ik op een verjaardag naast een heel aardige meneer. We hadden echt wel een klik. Daar waren we het samen over eens. Totdat ter sprake komt, wat ik doe. Ik hou me bezig met gezondheid zeg ik in zulke gevallen. De nieuwsgierigheid is gewekt.
Ik begin te vertellen: ik eet geen vlees, ik eet minimaal 400 gram biologische groenten per dag, vier stuks fruit en vul dat aan met een ruim gebruik van kruiden en wilde planten, verwerkt in smoothies en pesto's. Ik vermijd het gebruik van suiker, behalve een stukje chocolade en eet drie maaltijden per dag en niets tussendoor.
Ik slik visolie, vitamine D, Q 10, K2, duindoornolie en teunisbloemolie supplementen.
Verder zorg ik voor iedere dag minimaal een uur buiten bewegen.
O ja en ik douche koud na.
Mijn gesprekspartner zit met een groot stuk taart mij aan te kijken en draait zich om naar de buurvrouw aan zijn andere zijde.
Mensen willen liever niet horen dat gezondheid hard werken is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten