woensdag 21 oktober 2015

the truth about cancer?

Sinds enige tijd volg ik op facebook de arts Henk Franssen. Henk is bezig door middel van crowdfunding een Nederlands behandelcentrum op te richten waar kankerpatiënten terecht kunnen voor een behandeling met natuurlijke middelen, vaak naast de reguliere behandeling.
Veel kankerpatiënten hebben behoefte om meer te doen dan alleen de reguliere behandeling. Het is op dit moment ondoenlijk om een keuze te maken uit het aanbod op internet.
Ik heb deze zoektocht en de wanhoop, het zoeken naar beterschap van dichtbij mee gemaakt en heb mijn financiële bijdrage over gemaakt.
Hoewel ik niemand zal af  raden voor de reguliere geneeskunde te kiezen, heb ik over veel cijfers die gepubliceerd worden over de vooruitgang die geboekt wordt bij de genezing van kanker, grote twijfels. Ook van de zogenaamde vroege opsporing via bevolkingsonderzoeken hoeven we geen wonderen te verwachten.
Ik ben ervan overtuigd dat ik door mijn leefstijl de belangrijkste bijdrage kan leveren aan kankerpreventie. Uit de epigenetica heb ik begrepen dat je zelfs je genen kunt (bij) sturen door je leefwijze. Honderd procent garantie krijg je nooit, maar ik wil er wel alles aan gedaan hebben.
Via de facebook pagina van Henk krijg ik een link naar 9 Amerikaanse video's van twee uur over "the truth about cancer".
Ik wil ze allemaal zien. Ik ben enorm gefascineerd door de werking van het menselijk lichaam. En met name in gezondheid. Helaas zijn in Nederland weinig dokters of wetenschappers geïnteresseerd in gezondheid. Althans het is moeilijk informatie te vinden over wat we als mens zouden moeten doen om ons lichaam te helpen gezond te blijven.
Ik bekijk de Amerikaanse video's met enige scepsis. De video's gaan over het ontstaan van kanker en over verschillende natuurlijke manieren van behandelen. In de video's wordt het gebruik van chemo en bestralen sterk afgeraden. Of dat een goed idee is, weet ik niet. De andere boodschap die uit de video's naar voren komt is dat het lichaam al ziek is, voordat je kanker krijgt.
Normaal gesproken doet het lichaam zijn werk en ruimt alle kankercellen, die elke dag ontstaan, op.
Er zijn veel systemen in het lichaam die hier een rol bij spelen; je immuunsysteem, tekorten in vitamines, mineralen, micronutriënten, reiniging/vervuiling, emoties, vermoeidheid, stress.
In een van de video's geven ze zeven regels om de kans te verkleinen om kanker te krijgen.
1. Laat voedsel je medicijn zijn: veeeeeeel biologische groenten en fruit geeen suiker
2. Ontgift/reinigen: reinigende thee zoals brandnetel
3. Zorg voor een balans in je energie: sport, voldoende ontspanning en slaap
4. Heel jezelf emotioneel, vergeef jezelf en let go of the past
5. Zorg dat je gebit in orde is en gebruik plantaardige tandpasta
6. Gebruik kruiden en vitamines om je immuunsysteem te ondersteunen: vitamine D in ieder geval, verder zijn er veel kruiden met een bijzondere werking: kamille, meidoorn, duizendblad, jiaogulan, rozenwortel, griekse bergthee, tulsi.
7.Vroege opsporing door markers in het bloed. Voor er een kankergezwel is zijn er al stoffen te vinden in het bloed.
The truth about cancer zal wel in het midden liggen.
Ik ben het zeer eens met Henk Franssen:
"Ik zou graag zien dat er sprake is van één geneeskunde die het beste uit alle geneeswijzen verenigt, ten dienste van de patiënt".


1 opmerking: