donderdag 12 maart 2015

levenskracht

In juni ga ik voor een schrijfcursus een week naar Ierland. Ik ben nooit eerder in Ierland geweest, maar heb wel vaker gelezen over de mysterieuze verschijnselen die daar gebeuren.
Maarten Toonder schreef bijvoorbeeld over zijn auto, waar allerlei draden loshingen (onder de motorkap) en die de volgende ochtend weer allemaal op hun plaats zitten. Niemand kijkt daar vreemd van op. Berustend wordt dit toegeschreven aan de fairies.
Ik lees een artikel over de bijzondere ronde torens van Ierland, waarvan er nog maar enkele behouden zijn gebleven. In de omgeving van deze torens groeit het gras beter en is groener dan elders. Het zou kunnen komen doordat de torens op een berg goede grond zijn gezet. Het gesteente zorgt voor meer mineralen in de grond of  het gesteente en de vorm van de toren trekt energie aan. Het houdt me bezig. Tijdens een lezing van Hans Andeweg raak ik helemaal in de war. Hans werkt al 20 jaar met energie en trillingen. Ieder wezen heeft zijn eigen energie. Ook de bodem heeft energie en dat kun je voelen. Hans geneest natuurgebieden die slecht in hun energie zitten. Hij kan het ook op afstand door er aan te denken.
Wat me opvalt die avond, er zijn geen vragen alleen aanbidders. Ben ik de enige twijfelaar, die heel graag wat meer bewijs wil zien of voelen?  Ik stel wanhopig een aantal vragen over energie. Hans stuurt meer energie naar de energetisch verarmde bossen. Ik vraag waar deze energie dan vandaan komt, komt er dan ergens anders niet te weinig? "Volgens Hans is er oneindig veel energie en kun je gewoon energie bijmaken. Bovendien dijt het heelal uit." Ik vraag of je niet zelf heel levenskrachtig moet zijn om iets meer energie te kunnen geven? Dat was niet echt nodig.
Wat heb ik een spijt dat ik zo slecht heb opgelet bij natuurkunde op de middelbare school en niets weet over trillingen resonantie enzovoort.
We doen een aantal oefeningen. Als je, je handen naar elkaar brengt voel je op een gegeven moment een blokkade. Na een aantal keren oefenen voelde ik het ook, alsof je ergens doorheen moet duwen. Dat is de energie van je handen, die vooral in je handpalmen heel sterk is.
Ik heb het gevoel dat ik niet veel wijzer ben geworden. Wat ik heb gemist in de lezing is, wat doet deze energie, levenskracht met mij. Wat is die levenskracht uit de plant en waar blijft die levenskracht in mijn lichaam als ik de plant eet. Overleeft deze levenskracht mijn spijsverteringskanaal en bereikt de levenskracht mijn cellen of zelfs mijn DNA.
Ik weet het niet.
Of er fairies bestaan, of Hans Andeweg bossen kan genezen of de Ierse torens een bijzondere werking hebben, ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik doordat ik veel biologische groenten, fruit en kruiden ben gaan eten veel meer levenskracht heb gekregen. En dat ik van slecht eten moe wordt.(zie vorige blog over bami)
En dat ik mijn kruiden zaadjes zeer aandachtig in mijn handpalm streel om ze energie mee te geven, voor ik ze ga zaaien. Met zeer goede resultaten.
Je hoeft niet alles te meten om te weten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten