zondag 22 maart 2015

doen

Ik geloof in doen. Nieuwe inzichten komen vaak niet van boven af in je hoofd vallen.
Natuurlijk moet je ook een heleboel dingen in je leven niet doen.
`Ik kom je wel helpen `: hoor ik mezelf zeggen. Ik schrik een beetje van mijn reactie. Misschien wil ze dat wel niet en durft ze geen nee te zeggen. Ben ik niet te opdringerig?
Ik ben op een bijeenkomst van Velt. Het gaat over de open dagen op 6 en 7 juni. Je kunt dan je tuin open stellen voor bezoek. Hoe ga je dat aanpakken?
Elke tuinbezitter vertelt kort haar of zijn verhaal. Ik ben op mijn plek. Heerlijk al die mensen met dezelfde passie voor groen als ik, ook al legt iedereen andere accenten. In mijn dagelijkse leven kom ik die niet tegen.
De filosoof Alain de Botton heeft een boek geschreven over interieurs en geluksbeleving. Voor een tuin geldt dit ook. Verblijven in een fijne tuin voegt ook iets toe aan je geluksbeleving. Ik kan dat niet uitleggen, maar soms is het gewoon teveel, zo gelukkig voel ik me dan als ik bezig ben in mijn tuin.
Ik denk wel eens dat ik de enige ben die dit zo sterk voelt. Verbinding voelen met `tuinmensen` is de reden voor mij om lid te worden van Velt. Als er veel mensen samen zijn met een passie voel je de energie `knetteren`.
Tijdens de bijeenkomst wordt mij duidelijk dat ik dit jaar nog niet mag meedoen aan de open dagen. Mijn tuin moet eerst `gekeurd` worden door een deskundige van Velt. Ik onderdruk mijn irritatie. (ik kan heel slecht tegen regels die ik niet begrijp)
`Ik kom je wel helpen, ik ben toch vrij op 6 en 7 juni`:  roep ik als tuinjoop aangeeft dat het best lastig is om in je eentje een open dag te organiseren. Tuinjoop heeft ook een (on) kruid en eetbare tuin en heeft veel te vertellen over de geneeskracht van de planten in haar tuin.
Thuis ontdek ik dat tuinjoop een heel actieve vrouw is met een leuke website, interessante facebookpagina  en ze verkoopt zaden en kruidenthee.
Gelukkig vindt tuinjoop het een goed idee dat ik kom helpen.

Na de bijeenkomst raak ik in gesprek met een vrouw met een heel grote tuin.
Ze vraagt wat aarzelend of ik een keer in haar tuin een lezing wil komen geven over kruiden een eetbare planten. Ik denk YES DOEN!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten