maandag 11 november 2013

Foodrevolution

Ik geloof dat er een food revolution bezig is.
In mijn omgeving lezen steeds meer mensen de voedselzandloper.
De voedselzandloper vind ik een goed begin. Het boek leest makkelijk, de informatie is onderbouwd en geloofwaardig. Dat meer mensen de voedselzandloper lezen blijkt uit de aanvoer van havervlokken in de supermarkt.
Regelmatig zijn in de supermarkt de havervlokken op. Sinds kort kan ik in de supermarkt in het dorp havermelk kopen.
Enige tijd geleden (2 jaar ?)  heb ik nog ruzie gehad aan de telefoon met een mevrouw van de kankerbestrijding omdat ik beweerde dat je zelf veel (niet alles) kunt doen om kanker te voorkomen. Het heet toch niet voor niets kankerbestrijding.
Nu zie ik toch meer tekenen dat je mag zeggen dat er een relatie is tussen ziekte/gezondheid en voeding. Ik zie Wubbo Ockels op TV bij Paue en Witteman. Ik vind het heel erg voor hem dat hij kanker heeft, maar mooi dat hij op TV erover komt vertellen. Hij vertelt over het anti-kankerdieet boek van Servan-Schreiber.
Garanties op genezing zijn er niet maar hij voelt zich erg goed. Heel ontroerend is het filmpje waarin hij zegt dat hij ontdekt heeft ook een lichaam te hebben, dit laat hij zien door te dansen op de Dire-straits. (Wubbo Ockels danst met Falun dafa). Hij heeft een inleiding over ziek zijn en gezond eten gegeven voor CEO`s in de levensmiddelenindustrie.
Gisteren was Wilfried Gene op TV van voetbal international. Hij heeft samen met zijn vrouw en een heleboel andere zogenaamde BN ers  een boek gemaakt over een gezonde voeding voor kinderen.
Deze mensen bereiken veel mensen en mooi dat ze die bekendheid gebruiken om over te brengen dat alles begint met een goede voeding. Ik hoop dat mijn gevoel klopt en dat het idee dat een gezonde voeding veel ellende kan voorkomen door meer mensen omarmt wordt.
 Dan bedoel ik niet de gezonde voeding van het voorlichtingsburo voor de voeding. Die 2 stukjes fruit en 200 gram groenten (die de meeste mensen niet eens halen) is te weinig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten