donderdag 23 februari 2012

Opheffen

Als ik de krant lees denk ik vaak, daar zou ik wel iets op willen zeggen. Helaas nooit Mathijs van Nieuwkerk aan de telefoon. Eigenzinnig en soms tikje arrogant als ik ben denk ik vaak; ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom.(van Gaal) Deelname aan het avondonderwijs loopt heel erg terug. Dit zou veroorzaakt worden door de bezuinigingen??? Logisch toch dat dit zogenaamde tweede kans onderwijs terug loopt. Uit kinderen wordt tegenwoordig gehaald wat er intellectueel in zit, met uitzondering van enkele luie jongens. Dus die tweede kans is steeds minder nodig. Houd dat avondonderwijs niet instand maar kijk waar vraag naar is. Dat valt me vaak op, dat instanties die opgericht zijn met een bepaald doel, zichzelf niet opheffen als dit doel bereikt is. Enige jaren geleden las ik een berichtje over de vereniging Das en Boom uit Nijmegen/Ubbergen. De naam zegt het wat hun doel was. Het gaat goed met de das in Nederland dus de vereniging heft zich op. De leprastichting gaat niet de vlag uithangen omdat lepra (gelukkig) een zeldzame ziekte is geworden, ze gaan zich richten op andere doelen. Voorlopig ben ik nog niet klaar met mijn doel, meer mensen het belang van kruiden in
te laten inzien. Gisteren weer een hoopvol bericht in de krant. Er is een stof ontdekt in het blad van een wilde avocado, die de antibioticaresistentie van de MRSA-bacterie kan doorbreken. De stof zorgt ervoor dat de antibiotica in de cel blijft en er niet meteen weer wordt uitgejaagd,wat de oorzaak is van resistentie. Inheemse indianen gebruiken de bladeren of het extract ervan al als probaat middel tegen infecties. Als de avocadostof op de markt komt als medicijn, zullen de indianen delen in de opbrengst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten